Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Saturday 6 March 2010

Kek Buah untuk hantaran kahwin



Petang tadi saya bercadang hendak buat kek buah untuk Anuar anak saudara saya, yang akan bernikah pada hari Ahad.  Kek dah siap tapi tak boleh nak hias kerana bekas tak beli lagi. Cadang esok petang baru nak buat hiasan.  Kalau susah sangat esok bagi saja biar kakakje yang hias. Sapa ada idea bolehla kongsi atau beri url mana-mana blog yang saya boleh pinjam idea.




Ketika  di bakar dalam oven








Menarik juga bila ditaburkan buah campur & badam.






Setelah masak, anak-anak kata cantik ada yang terbakar jari terpegang bekas yang masih panas akibat leka memerhati.







Baru terfikir nak letak dimana, bekas kek & hiasan belum beli lagi.





Bila suami nampak kek ini dia bilang kenapa kek haritu tak cantik macamni.....

Terima kasih kepada blog yang memberi inspirasi baru kepada kek buahni. Belum ada lagi kakak-kakak saya yang menghasilkan kek buah dihiasi buah campur dan badam.  Kira handala... dapat kalahkan semua guru saya.  Lepasni kakak saya mesti tiru apa yang saya dah buat.

Sapa nak cuba resepi boleh rujuk entri kek buah. Bye!! jangan lupa beri idea sebab saya takde idea bagaimana nak hias bekas kek ini nanti.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails