Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Sunday 16 May 2010

Hari ni masak ala kampung


Semalam hubby beli jantung pisang utk di rebus. Permintaan yg sukar nak tolak. Saya tangguh masak hari ni sebab semalam dah beli kerang yang fresh... so kena masak semalam jugak.Nasib baik hubby ikutje....


Hari ni tak boleh nak masak bende2 alergic, habis hubby & anak 2 badan naik merah2 ....gatal... (Dah tau akibatnya depa makan jugak..)Nak buat macamana rebus je pun sedap....


Apa yg saya masak tgh hari tadi cuma  ikan goreng letak rempah ketumbar , jintan putih, garam & kunyit. Rebus jantung pisang cicah sambal belacan kuinin...sedap!!!! hingga habis jantung pisang tak sempat nak snap.


Akhirnya...... saya snap jantung pisang yg belum masak hehehe. Kalau saya masak semua gerenti habis, ingat tak habis rupanya saya dan Hisyamuddin pun sama makan hahaha. Selalunya hubbyje yg makan banyak hehehe.


Kami makan yg dah rebusya...



 Hari ni saya letak belacan...ada yg gatal hidung hehehe

Petang tadi kena masak sayur lain...sebenarnya tak payah masakpun, kami makan berulam timun dan saderi potong..hehehe. Anak2 saya gorengkan telur mata kerbau dan ada yg nak telur rebus. Layanje....permintaan orang yg disayang.

Telur saya rebus lebih sbb nak buat sandwich telur....hannah nak bawa ke tadika...potluck hari guru....

Hahaha!!!!.....begitu senang resepiku hari ni simple & sedap di keluarga kami.Wasalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails