Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 19 May 2010

Aktiviti memasak petang ini


Balik kerja singgah kat Giant Bukit Tinggi, hajat hati nak beli lagi bekas yg saya beli utk acara bertukar hadiah masa sambutan hari guru.....(Nampak sgt para guru dah terdesak sampai kena beli hadiah & tukar2 sesama sendiri hahaha)


Nampak plak telur burung puyuh, saya belilah 1 bekas ada 15 biji telur. Haritu Haidah ada menyebut nak makan telur burung puyuh...dan hari ni shopping brg basah kat Giant takut petang nanti hujan turun spt semalam...tak sempat nak ke pasar malam.


Biasalah bila sampai rumah kena masak sesuatu utk hubby coz dia asyik nak makan makanan yg  saya masak...hehehe. Macam semalam saya masak sandwich ikut request cik hubby. Oh saya buat sandwich spt yg dikehendaki.....5 minit siap....cepatkan!!!!!

Untuk makan malam saya masak :
                                           
Ayam panggang
rempah yg diguna, herba rosemary, garam, kunyit dan sos Lea Perrins.

Perap 1 jam dan bakar dalam oven hingga masak.(dalam 1 jam, suhu 200 darjah celcius)



Sambal telur Puyuh
Telur puyuh direbus. 5 sudu besar (bawang + 1/2 inci halia + 2 ulas bawang putih diblender), Tumis dengan sedikit minyak, masukkan 1 sudu besar paste cili. Tumis garing masukkan sedikit air asam jawa. Bila sambal masak masukkan telur yg telah dikupas kulit...Saya masukkan 10 biji je...tak larat nak kupas semua..hehehe!!!





Salad yg hubby suka...so simple


Ketika mengambil 2 orang anak dara saya dari nursery, hubby pegi juga pasar malam walaupun gerimis utk membeli jagung sbb dah sebulan anak minta ...asyik tak dpt beli sama ada hari hujan @ terlalu awal dtg pasar malam...


Yang pastinya saya kena kuatkan iman tak berani nak makan jagung takut byk karbohidrat...rasa sedikitje hehehe






kegemaranku....




yg lain saya boleh makan kecuali...nasi...uwaa...
(harini berat dah turun 3.8 kg...boleh tahan dietni, tak habis beratus macam selalu. Mahal tapi berat gagal diturunkan...yahoooo!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails