Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Thursday 18 March 2010

Telok Batik


Salam semua kepada yang sudi singgah blok sayani. Oleh kerana teknologi yang semakin canggih dapatlah saya masukkan entri percutian di rumah mertua.  Inipun dengan bantuan hubby dimana gunakan telefon bimbit dia dapat connect ke internet. Patutla selamani dia boleh akses ke f.book.


Mertua saya tinggal di Bandar Baru sri Manjung fasa 2J.  Tempatni antara Lumut dengan Sitiawan.  Sesiapa yang nak pergi Pangkor mesti lalu. Sesiapa yang nak pergi ke Telok rubiah lagilah akan lalu depan rumahni.  Kiranya saya bukan balik kampung tapi balik ke bandar.




Kalau dah balik Manjung anak-anak mesti nak mandi manda.  Mereka pun dah siap bawa baju mandi dan mengajak opah dan atuk untuk mandi laut.  Kalau hujung minggu sorry lah nak pergi sebab ramai orang. Tak selesa, tapi hari ni kan baru khamis so datang pukul 9.00 pagi pun masih lapang boleh pilih tempat yang sesuai.  Kami kalau piknik di telok Batik akan masuk ke area chalet. Bayar lebih untuk parking tapi boleh park berhampiran pantai.




Kalini kami pergi sekeluarga sekali dengan Mak Ngah(ambik cuti). saya kalau di Manjung pangkat Kak Long dan menantu pertama dalam keluargani.  Kira besarlah pangkat berbanding kalau di keluarga sendiri sayani anak ke 10 daripada 12 orang.


Seronok melayan kerenah anak mandi, saya tak mandi tengok je....
Kalau mandi sungai nak juga.    








Pantai Telok batik....






Bermain pasir di bawah pengawasan atuk







Sementara tu kami sedang menjamah makanan






sempat posing.....








Barbeku di bawah jagaan Pak ngah di bawah arahan opah








Anak-anak bersama Mak Ngah


Balik pukul 2 ptg, 
semua seronok dan....
 balik akan datang akan piknik lagi 
destinasi kemudian fikir 
Wasallam 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails