Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 3 August 2011

Puding Roti....Perancis

Assalamualaikum


Buka puasa hari ini buat puding roti...nak habiskan roti yg tak da sapa nak makan dan dah nak expired... Tak sempat nak tangkap gambar ...nak simpan resepi sebab buku resepi asyik hilangje... Saya dapati resepini sedap dan lain kali boleh buat lagi...


Bahan2


6 keping roti gardenia... saya guna1/2 batang roti perancis plus tepi roti yg tersimpan  kat peti ais lebihan buat sandwich haritu... 
2 biji telur
1 tin susu cair
3-4 sudu makan gula
1 penutup esen vanila  star brand
sedikit mentega...saya ganti dengan margerin
sedikit kismis.. saya tak letakpun


Cara


1. Panaskan oven
2. Roti dipotong dadu dan diatur dalam dulang pembakar
3. Pecahkan telur dan dicampur dengan susu cair, kacau rata bersama gula.
4.Letak esen vanila kacau rata dan masukkan ke dalam dulang pembakar berisi roti.
4.Biarkan sebentar sambil ditekan-tekan
5. Sapukan diatas roti margerin @ letak margerin
6. Bakar dalam oven selama 30 minit dengan suhu 160 darjah celcius. 

2 comments:

  1. Assallamualaikum Ham..
    Sempat memuding di bulan Ramadhan ni ye.. Naz ni rasanya mcm kena stop dulu dessert dan kuih muih yg manis di bulan puasa ni sbb cam kurang laku lak di rumah ni. Kang sape nak perabiskan tuu??? Silap2 Naz yg tembun naik berat badan di bulan puasa sbb nk abiskan semua mknn..hehehe

    ReplyDelete
  2. Naz saya nak habiskan stok roti yg ada... dan pudingni saya bagi kat jiran sikit... kalau tak tak terhabis makan....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails