Ku bersyukur atas kehadiranmu sayang.

Sunday 31 October 2010

Puding Laici





Nampak resepi ni dah lama, amik resepi pun dah lama ....bahan ada kat rumah cuma baru semalam saya buat puding laicini...


Rasanya memang sedap cuma kurang keras sikit...so perlu makan guna sudu...Kalau tak guna sudu potong besar sikit....


Masa saya buat ada yg saya masuk dalam acuan kecil2...dah beli lama tapi tak pernah guna.... selebihnya saya masuk dalam loyang je dan masa nak makan potong besar sikit....


Lupa nak letak gula batu so bila dipotong lama2 menjadi agak berair...Saya tak hiaspun makan begitu sajapun dah sedap...


Resepi


25 g agar2/ 1 peket
1400 l air hampir 7 cawan air
hampir 2 cawan gula &
3 ketul kecil gula batu
1 tin susu cair 
1 tin laici blender dgn airnya sekali


Cara 


1. Didihkan agar2 bersama air
2. Masukkan gula & gula batu( lupa taruk )
3. Apabila menggelegak tutup api
4. Masukkan susu dengan  laici yg telah diblender
5. Masuk dalam acuan
6. Apabila sejuk masukkan dalam peti sejuk


Cukup mudah utk dibuat, tak sampai  30 minit dah siap 


Selamat mencuba

2 comments:

  1. salam kak ham...ehehehe menu kita sama lah kak..puding laici......tapi kat umah saya nyer dah habis daaaa....

    ReplyDelete
  2. lendanuar....ni kan ressepi dr kawan2 hehe...jeles tengok org lain buat....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails