Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Saturday 27 February 2010

hadiah kain batik lepas dan telekung

Tq! tq! tq!

Seorang kenalan  memberi hadiah kain batik lepas dan telekung.  Bukan sehelai tetapi 3 helai kain batik lepas. Kah! kah! kah! gerenti tak pakai tapi kena simpan sebab ayah mentua kata " setiap rumah perlu ada sebab ada gunanya tersendiri"  Abah kata begitu sebab saya jadikan sehelai kain batik lepas pemberian aruah ayah, menjadi  alas meja waktu buat rumah terbuka aidilfitri yang lalu.

Saya ingat kawan suami beri kain batik rupanya bila buka panjang tidak berjahit.  Coraknya begitu berbeza dengan corak kain yang ada dalam simpanan saya. Anyway saya akan simpan keempat-empat koleksi ini.  Mungkin jadi alas meja rumah terbuka yang akan datang......Jangan marah abah kalau saya guna lagi kain batik lepasni sebagai alas meja untuk apa-apa majlis.  Sebab ia cantik lebih-lebih lagi kalau alas kain yang jarang diatasnya. Tq kepada kawan suami lain kali pergi Indon jangan lupa hadiah untuk saya lagi....





corak batik lepas yg saya suka




hadiah yg diterima

1 comment:

  1. biasaya yang saya tau kain batik lepas ni untuk menutup jenazah...tu saya pun ade simpan jugak kat rumah ni

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails