Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Monday 15 February 2010

Jalan-jalan

Percutian yang tak di sangka,  Semalam Kak Ngah datangke KL menghantar adik ipar yang bernikah dengan dara di Selayang Baru. Kamipun menuju ke Hospital Selayang kerana pernikahan dan majlis diadakan di masjid Ehsan.  First time kami makan kenduri di masjid.  Pernikahan di masjid dah biasa pergi tapi....makan kenduri di dewan masjid satu pengalaman baru.  Keluarga pihak lelaki pun menginap di masjid.  Semua complete semua diadakan di satu tempat.

Selamat pengantin baru

Selepas majlis dalam pukul 4.00pm saya dan kak.Ngah sempat pergi kerumah sepupu berhampiran dengan tempat tu. Kalau tak follow rasa sesat tak sampai kerumah depa.Malam baru sampai rumah kami di Klang.(balik ok je tak pernah sesat)

Malam tu kami pun merancang perjalanan dan meminta Nan (adik ipar) yang tingal di pandan Indah supaya tunjukkan jalan.  Kami tak biasa dengan KL.  Banyak kereta dan selalu sesak jalanrayanya.  Alhamdulillah sempena cuti tahun Baru Cina jalan kurang sesak itupun kami terlepas jalan masuk ke tempat pertemuan. Akhirnya 3 keluarga dapat berkumpul.  Destinasi pertama kami lawati adalah Taman Tasik permaisuri.  Berbeza sungguh dengan kali pertama saya sampai ketika tingkatan 4 dahulu.  Sekarang pokok dah besar dan redup.  Anak-anak dapat bermain dan kami makan tengahari di sana.

Destinasi kedua kami menuju ke Berjaya Times Squire. bukan untuk shopping, sebaliknya kami bercadang untuk menaiki monorel. ini permintaan kak Ngah sebab di Manjung tak ada bendeni. Kami sekeluargapun tak pernah naik. berpeluang juga akhirnya nak merasa sebab sewaktu saya sekolah dulu hanya ada bas mini.

Destinasi ke tiga kami pergi ke Taman di KLCC. Ingat nak mandi tapi tak jadi kerana terlalu penuh dengan manusia. Suami tak izinkan anak-anak mandi lagipun cuaca begitu panas takut anak demam. Yang pasti anak saya masih dapat berseronok di taman permainan yang luas.

Destinasi ke empat makan digerai ayah mertua Nan.  Sedap.... tomyam hasil masakan orang Siam. lama juga di sini sehingga senja. Mereka ajak singgah rumah tapi kami nak ke Putrajaya dah janji dengan abang saya nak tumpang mandi di rumahnya.

Selepas mandi dan makan bee hoon kak Ana kamipun meronda di Putrajaya.  Biras saya tak pernah sampai....kesian.  Kami sempat berposing walaupun dah lewat...