Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 24 March 2010

Kesiannya......tapi tak boleh nak tolong.



Salam semua, sebelumtu nak ucaap thanks pada yg sudi menjawab teka- teki sayatu. Jawapannya akan saya berikan tak lama lagi. Tunggu orang lain cuba menjawab lagi...




Hari ini sebenarnya saya nak cerita pasal adik saya. Diani tengah pensyarah politeknik dan tengah cuti ambil Master.  Dalam tengah sibuk belajar anak pun turut bertambah. 4 orang semuanya Yang kecil baru berusia hampir 6 bulan dan kakaknya berusia 1 tahun lebih, lebih muda daripada anak bungsu saya.


Semalam dia call mengatakan pembantu rumahnya cabut lari??? apa dah jadini. SApa nak tolong jaga anak. Kuliahnya di UKM sedangkan dia duduk di Ipoh. Selalu ulang alik naik train. 


Dia tengah berserabut mana lagi dengan asignment, anak dan pembantu rumah. Kenalah cari yang baru dan kena ajar dulu macamana nak buat kerja rumah.  


Saya kesian dekat adik tapi kami duduk berjauhan. Macamana nak tolong??? Dengar suaminya dah serik ....tak nak guna perkhidmatan pembantu rumah.


Sebab inilah saya dan suami memilih hantar anak ke nursery tak de pembantu rumah. Tak payah pikir masalah gelagat pembantu rumah. Sabarye dik....akak doakan semua selesai segera dan dapat pembantu yg baik dan mendengar kata.


Peninglah dengar gelagat pembantu rumah.... ada yg lari dari rumah, mendera anak, mengurat suami, gunakan ilmu hitam.....Macamanani....dunia???

2 comments:

  1. Salam Hamsini..semuga segala masaalah adik Hamsini akan dapat diatasi secepat mungkin..

    ReplyDelete
  2. Ya la.. Saya pun kesian dgn dia. Mana nak belajar, anak lagi dan ada dua org yg rapat usianya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails