Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Friday 18 June 2010

Ikan sweet sour


Semalam blogwalking ternampak ada yg masak sweet sour, teringin....so luch tadi masak sweet sour. eheek!!! my stailla main campak 2 je bukannya nak tengok resepi betul2...


Dah le tadi gi sekolah sebab nak hantar kek yg kawan order, dan keduanya thumb print saya bermasalah kena buat balik..hehehe, itupun kena buat dua kali...Ni kerani tak call lagi kira berjayalah.....


Ini dia sweet sour lunch tadi....




Tak letak potongan nenas sebab last time buat saya je makan, membazir akhirnya. Kali ini saya letak tomato je. alhamdulillah hubby suka.... Ini yg nak buat lagi hehehe.


Saya rasa tak perlu tepek resepi sebab, ramai dah tau, cuma tadi saya masukkan dlm 4 sudu bawang tumbuk, 1 sudu cili giling, sedikit sos cili dan 4 paket sos tomato (sos KFC/ M'D). Garam secukup rasa dan sebatang serai.(ni utk rujukan saya lain kali)


Apabila dah masak, curah kuah atas ikan yg telah digoreng.... sedia utk di jamah. jemput makan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails