Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Sunday 13 June 2010

Biskut Cornflakeku


Ingat nak tunggu aproval dari kakak2 baru nak tepek resepi kat sini...Oleh kerana saya tulis dlm sehelai kertas( actually sampul surat dah guna hah....) dan saya dah terhilang ni baru jumpa terletak dlm majalah wanita...Baik saya boh dulu kat sini...gerenti selamat tak hilang dan kat mana berada boleh rujuk asal ada internert...


Kena letak gambar dulu supaya lain kali bila buat rujukan boleh lihat balik hasil yg pernah dibuat...


Adus..gambar kat desktop dibilik abang, depa tengah main game. Kat laptopni tak save gambar2...yg dibilik lagi baru dan laju...


Saya ambil resepini kat internert bila saya cek balik takde pula sukatan gula, pelik ada juga yg begini.....Terpaksalah saya olah sendiri...kira ni saya yg ciptalah hahaha. so sapa nak cnp kena minta izin dan link dengan blogni.(perasan)


Bahan2


2 1/2 cawan tepung gandum
2 cawan cornflakes di blender halus
1 cawan serbuk badam
125 g mentega
1 cawan gula aising
1 biji telur gred A
1 penutup botol esen vanila
coklat cip utk hiasan


Cara


-Pukul mentega bersama gula aising
-masukkan esen dan telur, gaul rata
-masukkan sedikit demi sedikit tepung yg telah digaul dengan cornflakes dan badam
-kaup balik tepung dan jadikan doh lembut
-terap dengan penerap yg digemari
-hias ikut suka( saya letak coklat cip di tengah)




For me hasilnya rangup takde le lembut2...saya patut panggilnya cornflake cookies...hehehe(apa beza biskut ngan cookies???...bukankah ia merujuk bende yg same???)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails