Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Thursday 17 June 2010

Jelly Kelapa


Malam semalam, sementara hubby bakar ikan saya masak jelly kelapa. Resepi ni saya peroleh dah lebih 2 bulan. Masa perhimpunan pagi Isnin, depa dok berceloteh panjang... sempat saya  sembang pasal cara buat jelly. So malam tadi dah tak ingatle dengan tepat sama ada air kelapa yg 6 cawan atau air biasa yg 6 cawan.saya tak catatpun, main ingatje...


Last2 boh air biasa 6 cawan, agar2 sukatan 1 cawan, lepas dah basuh mengecut saya tambah lagi . akhirnya jelly kelapaku dah jadi agar2 kelapa. Itupun masih ada peminat, kakak dan abang tak berenti makan.




Isi kelapa pun takde sebab kelapa muda ni belum cukup umur. saya dapat 19 biji hasil...


Kelapa mudani abang man saya yang bagi, dia ambil dari kebunnya ,  Dia kata namanya kelapa pandan. Memang wangi macam pandan... Thanks lain kali balik kg nak rembat lagi, hehehe. pokoknya pun rendahje... Mesti hubby boleh petikan, hahaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails