Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Friday 9 April 2010

Akhirnya hari ini balik cepat....



Assalamualaikum, akhirnya dah sampai pun petang Jumaat. Tak  balik lewat lagi  macam semalam. Semalam saya balik hampir pukul 5 ptg. Kira ok lah berbanding Rabu kena balik pukul 5. 35 ptg. Apa nak buat dah tugas....Itu yang tak sempat nak update blog. 

Macam biasalah balik lambat pun mesti kena masak punye. Nak memasak pun kena fikir apa bende yg ada dalam peti sejuk....Terjumpalah pulak dengan buah kuini(quini)pemberian kakak. Oleh itu saya pun buatlah sambal belacan kuini.

Amboi.... berselera lah suami saya makan. Siap tambah nasi, makan bersama ikan masin lagilah sedap kat tekak saya ni. Hubby tak mau ikan masin. (Saya pun tak faham). Emak dia asyik beri ikan masin tapi saya je yg makan. anak2 lagilah tak reti makan. Macamni bila nak habis....

Petang semalam anak-anak tak makan nasi, abang & kakak makan je puding karamel. (Oh ye semalam masak puding karamel nak bawa pagi tadi kat tempat kerje. Ada kawan mengandung teringin nak makan bila tengok gambar2 puding karamel.

Akhirnya petang ni free bolelah merayau di alam maya ni. Ooops tak bole lama  petang ni nak pegi  dengan hubby nak  beli hadiah birthday. Ok nampaknya dah kena berhenti mengadap komputer .... Nak kena bersiap nak keluar kejap.....


Sambal belacan kuini

Namaje sambal belacan,
 sebenarnya tak guna belacan langsung.
 Saya guna ikan bilis goreng,
hubby gatal hidung kalau guna belacan....kesian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails