Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Monday 19 April 2010

Karipap Bakar


Salam hari ni saya nak berkongsi 1 cara untuk mengurangkan penggunaan minyak. Kalau sebelumni saya berkongsi menu ayam bakar dan daging kambing bakar. Hari ni nak berkongsi karipap bakar pulak.  Karipapni bukan saya buat bahkan yang segera saja. Malah saya tak beli tetapi pemberian seorang kakak yang sayang kat adiknya.(saya le...) Thanks akak...lain kali beri lagi banyak2.


Idea nak bakar karipapni sebenarnya spontan je datang. Sambil memasak makan malam boleh lah saya bakar. Hasilnya menakjubkan rangup dan tidak berminyak. sesuai untuk saya yang memerlukan diet kurang lemak.


Cara bakar senang je. Panaskan oven dengan suhu 175 darjah celcius selama 10 minit. Masukkan karipap selama 20 minit/ sehingga masak.He.. he.. Selamat mencuba



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails