Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 7 April 2010

Resepi masak cepat & mudah


Salam semua
Hari ni pun saya balik lambat lagi...
Habis mesyuarat jam dah menunjukkan angka 5. 35 petang
Orang yang kerja kat ofis pun dah balik...

Kesian hubby kena tunggu...
dapat mesej " jom lah balik"
Sorry tak boleh keluar @%@%... 
Tak seorang pun yang keluar awal
masing-masing tunggu sampai habis....

Nasib baik duduk tak duduk kat KL...
  rumah saya dekat je...
Walau dekat waktu macamni....
 tak boleh nak laju
kereta banyak...

Terus ambil dua orang anak saya di nusery..
Tak boleh beli makanan..
sebab hujan turun
Kena masak lagi????....

So resepi mudah hari ni
 Ikan goreng....
sambal ikan.....
sambil goreng ikan, tumis sambal ..
guna bawang dah blender...
cili paste siap ada asam jawa
so...sekejap aje.

Sayur pulak...
tak payah masak.....?
Ulam je...

Resepi ni hanya untuk ...
mereka yang mempunyai suami tak cerewet...
macam hubby saya...
Tq hubby kerana memahami..

Sapa ada hubby yang cerewet....
 tak bole ikut cara saya
Kalau nak lagi senang..

Beli...je makanan


Wasalam
 

2 comments:

  1. salam kak,
    lamanya mesyurat. sibuk jadi cikgu, kak? saya ingat seme cikgu abis kul 2. Teringat My Sis kat maktab amik pendidikan khas. katanya susah juga.

    Takpe, kak. kita buat mane yang sempat. My Hubby pun jenis yg tak kisah. Syukur dapat suami yg tak cerewet makan kan? hihihi

    ReplyDelete
  2. salam indah, cikgu dulu kot yg balik cepat. Skrg byk program kena msyrt selalu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails