Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 21 April 2010

Cukai Pendapatan

 Salam semua

Hari ini saya dah sihat sikit

Tak sabar nak pegi keje

masuk keje hari ni pukul 10 am

balik pukul 4.30 pm

Inilah jadual saya pada hari Selasa dan Rabu.

Tapi saya bukan nak 

cerita tentang itu 

Topik hari ni ialah.....

Cukai pendapatan

Pada sapa -sapa  yang kena cukai

jangan lupa isi e-filing

Tutup 30 April

Kalau isi lambat2 nanti jem

Hari ni saya tak dapat print

macamanapun saya print screen

ada bukti saya dah isi.

Semenjak dua menjak ni 

Tak kena bayar cukai sebab

anak dah bertambah 

dan saya bayar zakat secara bulanan

Harap kawan-kawan yang perlu bayar cukai

cepat-cepat isi

semuanya sekarang di hujung jari anda. 


(Dalam kes saya...dihujung jari hubby...hehehe)


klik sini

Bye nak gi keje 

4 comments:

  1. Salam Ham, akak baru nak ambik cuti hari Jumaat ni. Tak reti akak nak ber E-filing, tulis manual jer dan hantar by hand. Lagi konfiden selamat. Eh, tak sangka, awak pun budak CBN yer, baru akak perasan, sama lah kita ;)

    Tapi akak senior awak lah Ham. Akak 1985 - 1986 :)

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..
    huhu..sekarang semuanya di hujung jari..
    percaya la nanti, sistem pembayaran zakat pun boleh dibuat dari jauh..juz masih dlm kajian tentang beberapa aspek yG perlu bagi mempraktikkannya selaras dengan hukum syarak

    ReplyDelete
  3. Salam My Life My World sebab tu saya tepek CBN dalam blog mana tau terjumpa kawan2 zaman sekolah dulu. Sebenarnya saya dah perasan akak ex CBN sebelum saya follow lagi.

    ReplyDelete
  4. Azrai akak tunggu masa tu tapi sekarang di selangor pun dah makin senang nak bayar zakat. Ada pegawai zakat yang akan datang kalau kita minta nasihat.(pengalaman dengan koperasi sekolah)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails