Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Tuesday 13 April 2010

Banyaknya peristiwa berlaku padaku


Mula- mula on Saturday, birthday Haidah yg ke lapan. Tak buat pun kek untuk dia. Ingat nak beli tghari tu aleh- aleh dia nak makan KFC, lagi bagus ibu tak payah masak.... Cuma untuk sarapan, saya masak kueh cara manis kegemarannya. Kiranya hari ini apa birthday girl nak makan saya kena buatla. Supaya dia happy..Tak lupa hadiah kena bagi, walaupun harganya tak seberapa. Mau riuh sekampung kalau tak de.






Malam tu dinner selera kampung. Request dr hubby , so buat lah antaranya sambal belacan dan ulam jantung pisang( saya tak reti makan ni tapi hubby punya pasal saya rebus je for him. Berbeza sekali dengan malam sebelumnya. (Selera barat. Sayangnya tak tangkap gambar so tak boleh share apa yg saya dah masak selera kampung for them.


Hari Ahad pulak ulang tahun perkahwinan kami yg kesebelas. Takde hadiah2. Cuma anak dara saya Haidah berikan kad ucapan. Sempat pesan jangan upload di blog malu. Ucapan yg di tulis untuk kami berdua:


"Pantun kepada ibu dan ayah


Makan roti disapu kaya
Makan roti di tepi jalan raya
Jangan merempit di jalan raya
Nanti raya dalam hospital


Pantun dua untuk ibu dan ayah


Dua Tiga Ikan
berpusing jangan tipu jap jip sing


Assalamualaikum


Ibu ayah boleh tak Haidah nak
minta maaf sebab Haidah banyak buat
salah dekat ibu dengan ayah. Ayah boleh tak facebook
Haidah. Haidah nak facebook haidah banyak game
Sekian terima kasih


assalamualaikum


                              Anak mu 
                              Nur Haidah Aqilah"




Wu la la apa lah kaitan pantun yg di tulis dengan kita orang suami isteri. Apa pulak kaitan merempit dan raya???


Itu belum lagi isi kad. Dah minta maaf. Minta pulak banyak game dalam FB. Tak boleh dilayan permintaan budak sorang ni.
Anyway dia sorang je yg beri kad. 


Thanks sayang walaupun isi dalam kad tu merapu. Harap2 tahun depan lebih baik dari sekarang.


Isnin pulak masih cerita balik lambat.Pukul 5 lebih juga dan sepanjang jalan balik terpaksa lah tahan telinga dengar hubby dok membebel bla. bla. bla. Saya pun faham dia kena tunggu dari pukul 3.10 hingga 5.15 ptg. Sorry bukan salah saya, salah bos yg tak reti kami nak balik.


Petang Isnin tadi tak masak, saya perhangat kuah laksa penang yang saya buat semalam. (permintaan hubby juga). Cuma petang ni kami makan dengan bee hoon. Orang panggil bee hoon laksa. Pelik mula-mula dulu..... tapi dah biasa. Hubby prefer makan dengan bee hoon.


        ( lupa nak tangkap gambar yg guna bee hoon)


Paling best malam ni bila dah siap menggosok baju dan anak2 dah tidor. ada kawan add di FB. Kawan satu asrama di sekolah menengah. Bestnya.... dah 20 tahun tak jumpa. Jumpa juga akhirnya sebelum kerepot.


So bila dah accept kawan sorang ni tak reti2 saya terus add kawan2 yg masih diingati sampai sekarang. Rupanya diorang tengah mencari lost friend yg lama tak jumpa. Itu yg update blog terlambat lagi...


Planning utk buat soalan tergendala lagi dok ralit menatap wajah kekawan lama...Oh atpn saya rindu pada semua...
Ooops resepi yg saya buat lain kali saya upload ok....

1 comment:

  1. kelakarnyer baca kad anak akak tulis.langsung xde kena mengena ngn anniversery mak bapak dia..yg pnting tulus ikhlas dr anak.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails