Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Monday 6 December 2010

Kuih Ketayap



Salam semua, pagi ni kami sarapan kuihn ketayap...ada lebihan inti buat pau masih haritu.... Kuih ni simple je nak buat tapi saya mula belajar membuatnya dalam 2 tahun ni...hihi. sebelumni kalau nak saya beli je haha.... rupanya senang je....


Pagi ni saya ambil resepi dari Buku Juadah Warisan Nenek...Saya buat setengah adunan je...


Bahan2


300 g tepung gandum
612 g air pandan
1 sudu teh tepung jagung
1 biji telur
1 sudu teh garam
1 sudu teh tepung jagung
1 1 sudu makan minyak masak


Cara


1.semua bahan di blender
2.buat spt telur dadar
3. letak inti dan gulung



4 comments:

  1. wah..ketayap..lama dah tak buat ni..

    ReplyDelete
  2. Salam kak hamsini,
    Sedapnya.... kue ketayap....
    lama dah tak buat... ops...lama tak beli.. hihi
    nak buat intinya tu yang belum jadi2. Terasa dah kat tekak ni. saya amat suka kue manis2 gini.

    ReplyDelete
  3. izah, akak buat sebab nak perhabis inti...

    faradean ada lagi tu....

    nurindah akak pun sama suka yg manis2 macam org kelate..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails