Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Wednesday 8 December 2010

Spagheti


Assalamualaikum semua, pagi ni abang dan saya sarapan spaghetije... Abang bangun awal nak kena pergi kelas tambahan di sekolah agama... Kelasni percumaje...dia kata ada pelajar yg tidak hadir walaupun dalam surat dah tercatat wajib... 


Mungkin ibu bapa tidak menerima surat ataupun tidak ambil peduli sebab hanya sekolah agama yg membuat kelas tambahan, percumaje tu ustazah kena gi sekolah waktu cuti.....kalau saya buat kelas tambahan pelajar tak datang bengang!!!!! (pengalaman). Pernah sampai kat asrama mencari pelajar huhu... 


Spagheti ni buat petang semalam masa kak Sidah dtg ke rumah...hantar Haidah balik sambil nak tengok Rapunzel kat Jusco Bukit Tinggi... Bukan main seronok dapat tengok kat wayang... Tabik kat kakak dapat bawa 5 orang budak...


Masuk panggung pukul 1.30 tgh hari dan habis pukul 3 ptg, terus kakak pergi ke rumah saya dan dia kata tersangat dekatle Jusco dgn rumah saya( saya dah tau awal2 lagi hehe)... Agaknya kalau rumah kakak dekat macam rumah saya mau dia pergi selalu bila ada cerita wayang yg baru...


So saya dah prepare spagheti, nak masak nasi kami akan makan kat rumah kak Hafsah yg juga rumahnya berdekatan rumah saya, taman lainje...


Selepas melepak kat rumah saya...dan habis menonton cerita katak kat tv 3 baru gi rumah kak Hafsah (rupanya kakak saya masih hantu tv macam dulu lagi....)..


Saya lambat sikit pergi rumah kakak sebab nak ambil oven...yg dah 3 minggu lebih hantar kat kedai (pintu tak boleh tutup ada skru yg hilang)...so makan malam nasi beriani....(sebab tu kena datang ... nak makan dan jaga hati kakak hihi...)


Sorryye banyak pulak cerita pagini...


Bahan2


1 bungkus spagheti 500 g


500 g daging hancur jenama Ramly
2 biji bawang besar didadu, saya blendje dan tapis
2 biji bawang merah dan putih di blend
1 tin sos Prego berperisa cendawan(dalam tin yg ada tanda halal)
3 biji tomato di dadu
sedikit minyak zaitun dan air
1 sudu besar cili paste dan sedikit garam


Cara
1. Celur spagheti  dan ketepikan
2. Tumis bawang, dan masukkan daging hancur, kacau rata
3. Masukkan tomato dan sos prego
4. Masukkan sedikit air, apabila sudah masak masukkan pula garam secukup rasa (Kuah pekat )


Boleh juga ditambah dengan cendawan....

2 comments:

  1. ada lagi x spagheti tu..
    waa pengalaman sama la..mmg bengang klau kita ye ye buat xtra klas bdk tak dtg..

    ReplyDelete
  2. Biasala.... samalah semua cikgu bengang kalau anak murid tak datang walaupun tuition tu berbayar...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails