Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Friday 24 December 2010

Muffin Coklat Chip Sedap....




Jumpa resepi ni pagi tadi...ketika cari kat google, petang bila cari lagi dahtak jumpa pulak.....Nasib baik dah salin dalam buku hehehe


Bahan2


1/2 cwn mentega (saya cairkan mentega)
1/2 cwn minyak jagung (saya guna minyak sawitje)
1 1/4 cwn gula perang
3 biji telur
2 1/2 cwn tepung gandum (saya guna tepung kek)
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
3 sudu makan sudu makan koko
200 ml susu segar (saya guna susu tepung)
sedikit coklat utk hiasan (saya tambah coklat cip di dlm muffin)


1.Cara panaskan oven suhu 160' c...sbb oven saya hitam kena kurangkan panas....
2.Pukul telur, gula, minyak dan mentega cair guna wiskje
3.Semua bahan kering di ayak
4.Masukkan tepung berselang seli dgn susu,masukkan coklat cip
5. Sudukan dlm paper cup dan hias dgn coklat chip
6.bakar selama 20 minit. Saya bakar 10 minit api  bwh dan 10 minit kmdn dgn api atas bwh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails