Ceritaku bersama keluarga yang tersayang.

Saturday 21 August 2010

HANNAH




Pagi ni nak cerita tentang Hannah. Gambar kat atas tu dia minta saya masuk dalam blog...sebab dia rajin buat macam2 ciptaan dengan block.... 


Malam tadi dia dok menatap blog saya dan scroll agaknya mencari n3 pasal bendeni kot...sebab dah seminggu janji hehehe...nak masuk n3 memasakpun tak sempat lagile n3 gambar kat atas tu...


Nasib baikle tak reti baca lagi kalau tidak sure semua nak di godeknya...




Sempat posing nak buktikan dia yg buat hahaha..... 


Sebenarnya saya nak cerita tentang Hannah buat kecoh 1 nursery pada hari Isnin lepas.... Masa saya ambil dia pada pukul 5.30 ptg budak2 yg lain mengadu Hannah tidur tak bangun2.... Rupanya masa saya dtg dia tengah makan kat dapur dengan keadaan menggeletar....sebab dia beritahu dia puasa....


Pengasuh takut dia pengsan sebab tak bangun2. Bila dikejutkan tak sedar...kena geletek pun no respon...Akhirnya terpaksalah pengasuh letak air kat muka... Bila tersedar terus kata dia dahaga....Kesian anak ibu....


Hari Isnin lepas cuacanya begitu panas terik... saya pun terasa kering tekak... Lagilah budak yg baru berusia 4 thn 7 bulan...


Sedangkan dia tak bangun sahur dan malam sebelumnya dia tidur tak nak makan nasi cuma hisap susu...(ye masih membotol lagi). Kami memang takde minta Hannah puasa pun sebab rasa dia kecil lagi...


Sampai rumah saya bagi air sirap, dia masih lagi menggeletar....


Bila saya tanya dia kata esok nak puasa so pada pagi Selasa saya kejutkan dia makan sahur...Alhamdulillah senangje nak suruh dia bangun..


Balik kerja saya dapati dia belum bukak puasa lagi....Haritu pulak sejuk sikit...hujan. Sampai rumah terus dia minta susu bukan sebab lapar atau dahaga sebab tengok si adik minum susu huhuhu.. Kami pujuk dan berjaya Hannah menamatkan puasa pertamanya....


Alhamdulillah dia tak tinggal lagi puasa sampai hari ni...Tak taule kalau dia gagal menahan nafsu nak  minum susu, bila nampak Hanis do melantak susu .... Inipun dah 3-4 kali kata nak susu...


Tengoklah  nanti macamana  ...


Selamat berpuasa semua...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails